Puisi Seorang Gadis

A collection of series in life translated in poetry.

My Photo
Name:
Location: Subang Jaya, Selangor, Malaysia

Heyho ! :)

Sunday, November 9, 2008

Jika ditanyakan aku oleh bintang itu akan satu yg aku tidak tahu,
Apakah mungkin bisa aku jawab?
Sedangkan si empunya wajah tak terlarut dalam kebahagiaan,
terkentut tercirit pun mana mungkin bisa aku jawab!

Biarkan saja cuping aku membara terdengar orang lain berkata,
Lagak mereka seakan si merak bermegah kan sayap,

Apa kau tahu isi hati aku?
Apa kau tahu segala apa yang aku ragu?
Hebat sangat kah empunya diri hingga berani mencampingkan isi hati?

Hentikan saja lakonan kau yg bertopengkan arang!
Tidakkah kau puas melihat si anak kecil ini menangis?
Tidakkah kau puas melihat gadis ini kesana kemari tanpa haluan diri?

Hentilah segala apa yang kau ketahui.
Hentikan.

Aku sudah penat melalui semua ini. Penat..

1 Comments:

Blogger nzmy said...

hey,awk buat sendiri semua puisi ni?

nice job..err,no no no..good job acctually.

November 21, 2008  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home